preskoči na sadržaj

Graditeljska škola Čakovec

Login
Radovi učenika

Radovi učenika

Projekt CROSKILLS

THE MOBILITY BRIDGE III

Pretraži

e-Dnevnik:prijave!



Državna matura
Priloženi dokumenti:
Podjela potvrda DM.pdf

 
Posjetite...

Brojač posjeta
Ispis statistike od 28. 9. 2012.

Ovaj mjesec: 580
Hrvatski jezik
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Lektira
Autor: Administrator , 8. 11. 2009.

Lektira

Pitanja i zadaci instrukcija skreću vam pozornost na ono što bi trebalo zamijetiti tijekom čitanja. Uglavnom slijede tijek priče tako da vam pomažu u vođenju dnevnika čitanja.
Samo povremeno vas upućuju na izvođenje zaključaka da se sugestijama sa strane ne bi stereotipiziralo vaše osmišljavanje literarnih znakova.
Posjetite nas češće jer ćemo stranicu stalno obogaćivati. Nadamo se da će vam pomoći.
Ugodno čitanje

Emilija Kovač, prof
 



LEKTIRA

George Orwell, Životinjska farma

- Majorov san
- kako životinje doživljavaju čovjeka
- što je animalizam
- kako se i zašto promijenio g. Jones
- kakva se pravila uvode i pratiti kako se mijenjaju
- tko je glavni organizator novog života na farmi i kako oblikuje nove odnose
- jesu li sve životinje jednake
- jesu li sve životinje dobre (pozitivne kao karakteri)
- predstavi karaktere životinja (Boxer, Clover, Molly, Benjamim, Snowbal, Squerel, Napoleon)
- u kakvom su odnosu Napoleon i Snowbal
- kakav je vođa Napoleon
- u čemu su svinje najbolje
- tko je Moses, gdje/kad se pojavljuje
- kako životinje uče
- koja je uloga pasa
- tko se buni i zašto
- kako svinje smiruju pobune
- zašto se događa krvoproliće
- prati promjene svinja
- tko je kriv za sve loše što se događa na farmi / je li to zaista Snowbal
- zašto dolazi do sukoba sa susjedima
- ima li napretka na farmi
- kako završava Boxer
- kome je jasno što se zapravo događa
- je li životinjama bolje
- zašto svinje uspijevaju napraviti što žele
- što se događa s imenom farme (početno ime i promjene)
- ima li razlike između ljudi i životinja

Euripid, Elektra

  1. tko je Seljak u uvodu i koja je uloga njegova monologa
  2. odakle dolazi Orest i zašto
  3. što se dogodilo Orestu i Elektri
  4. tko prepoznaje Oresta, po čemu
  5. karakteriziraj Elektru
  6. tko planira ubojstvo
  7. što Orest misli o ubojstvu majke
  8. čemu pjeva zbor
  9. kako je predstavljena Egistova smrt
  10. kako reagira Elektra
  11. obrazloži Elektrin stav o položaju žene i muškarca u onovremenom društvu
  12. kako razmišljaju Orest i Elektra o ubojstvu majke
  13. kakva je osoba Klitemnestra, kako objašnjava ubojstvo muža Agamemnona
  14. komentiraj dijalog između Elektre i Klitemnestre
  15. kako/gdje se događaju ubojstva
  16. tko ubija Klitemnestru, kako se ona suočava sa smrću
  17. kako bogovi procjenjuju ubojstvo
  18. da li je svijet vraćen u stanje reda
  19. Sofoklo, Antigona
  20. usporedi karaktere Ismene i Antigone kako se iskazuju u ekspoziciji
  21. gdje se pojavljuje Ismena
  22. mijenja li Ismena svoja uvjerenja
  23. kad se u radnju uključuje zbor
  24. na čijoj je strani zbor, je li stalno na istoj
  25. ima li Antigona mane
  26. ima li Kreont mane
  27. kako Kreont brani/opravdava svoju naredbu
  28. tko izvještava o Antigoninom postupku i što time kani postići
  29. u čemu je Antigonina snaga
  30. u čemu je Kreontova snaga
  31. može li se reći tko je u pravu
  32. pomaže li zbor u procjeni i shvaćanju situacije
  33. tko dovodi u sumnju Kreontovu odluku
  34. kakav je Kreont vladar
  35. zašto Kreont ne može popustiti i osloboditi Antigonu
  36. na čijoj je strani zbor tijekom dijaloga između Kreonta i Hemona
  37. što se događa s Hemonom
  38. zašto Kreont ipak promijeni svoju odluku
  39. koje su se sve tragedije dogodile Kreontu
  40. tko je „pobijedio“ u sukobu između Antigone i Kreonta

Držić, Dundo Maroje (2. razred)

-    uoči predgovore
-    tko je Dugi Nos
-    o čemu govori, kako dijeli ljude
-    što najavljuje kao temu komedije
-    gdje se radnja događa
-    što je razlog dolaska dunda Maroja i Bokčila u Rim
-    što zanima Bokčila
-    što se događa u prvom susretu Maroja i Mara
-    kako Maro živi u Rimu
-    kakvu odluku donosi nakon susreta s ocem
-    tko ga savjetuje
-    kakva je Laurina ljubav, koga (što) ona zapravo voli
-    kakav je drugi susret Maroja i Mara
-    vjeruje li Maroje sinovoj priči
-    koji je Marojev plan
-    tko ga savjetuje
-    do čega je Maroju stalo
-    razmisli o Pometovim monolozima; o čemu razmišlja
-    kakav je Bokčilo
-    uoči razlike između Bokčila/Popive i Pometa
-    tko je Pera
-    Pomet otkriva Laurin identitet: tko je ona
-    tko je profitirao raspletom
-    poveži komediju s prologom Dugog Nosa: je li ostvario najavljeno
-    s kojim likom iz komedije možeš dovesti u vezu Dugog Nosa
-    ima li takva komedija još kolju svrhu osim nasmijavanja i zabavljanja publike

Gundulić, Dubravka
                            

  1. kakvo je stanje u Dubravi
  2. tko/odakle dolazi u Dubravu i o čemu izvještava
  3. što se priprema u  Dubravi
  4. tko se sve nada da će dobiti Dubravku
  5. oko čega se spore satiri
  6. kako shvaćaš njihovu prepirku
  7. tko se nada da će biti odabran za najljepšu vilu
  8. kakav je Miljenko, kako se ponaša, kako govori
  9. da li itko sumnja u izbor Miljenka i Dubravke
  10. kome je dodijeljena Dubravka
  11. kako se o tome doznaje
  12. tko je Grdan
  13. kad se/kako se on pojavljuje u drami
  14. što sprečava vjenčanje Dubravke i Grdana
  15. kako se to može objasniti
  16. što se događa kad u svetište dođu Miljenko i Dubravka
  17. čime završava drama, tko sve sudjeluje u završnoj sceni
  18. čemu govori završna scena, je li to priča o Miljenku i Dubravki
  19. koji se stihovi ponavljaju, koja je funkcija ponavljanja
  20. tko predvodi završnu pjesmu
  21. što proslavlja završna pjesma
  22. kojim je stihom pisana drama 

Gundulić, Suze sina razmetnoga (2. razred)
(brojevi označuju broj stiha)

         1. Sagrješenje

  • kome se junak obraća u invokaciji (Vječnog Oca vječna Riječ = Krist)
  • uoči sličnost s bislijskom pričim (od stiha 50): stanje lika (do 60); odnos nekad – sad (80 – 102); koga okrivljuje za svoj pad (110 – ženu)
  • opis žene (privid = ljepota: 140-155; istina = prijevara: 160-185; uoči sumacijsku strofu „Medena je…“ 186-192; uoči kontraste)
  • prikaz ljubavne pomame, igre zavođenja (200-222); nagrada ženi za uzvraćenu ljubav (240-252)
  • rezultat ljubavnog ludila (odvraćanje od Boga, raščovječenje: 290-297)
  • odnos prema rođacima i prijateljima (nepovjerenje: 325-335)
  • što je važno ženi (433-438)

2. Spoznanje

-   slike stvaranja svijeta (tmina, Bog stvara svjetlo)

-   pogubnost fizičke ljepote (30-102): spoznaja o laži ljepote (100-107; niz metafora u kontrastu: kosa – zmije, lice/zora – noć…)

-   slike svijeta, spoznaja prolaznosti, promjenljivosti, propadljivosti: niz varijacija; 163-174; 246-252)

-   smrt kao izvjesnost (277-282), važnost pripreme za smrt (sudbina dobrih: 282-293; sudbina zlih: 295-311)


3. Skrušenje

-    slike iz Biblije, čuda (prijetvorba štapa u zmiju, Lotove žene u stup soli – mogućnost promjene svega, pa i obraćenja grešnika: 50-54)
-    kajanje kao rezultat spoznaje i izricanja grešnosti (101-107)
-    prolaznost, mogućnost iskupljenja (144-162)
-    ljepota duše (187-197); pohvala Boga (199-210, 260-311: Bog čovjeku daruje slobodu, vatru, razum, za njega stvara ljepotu prirode – zvijezde, cvijeće, vrbe, ptice…); Božje milosrđe (385-396)
-    sam se bodri na obraćenje i povratak (396); zamišljeno obraćanje Bogu i ocu (426-443); strah od neprihvaćanja (451-470), ponovna molba za traženje milosti (474 do kraja).

* Uoči: - karakteristike oblika: stih, strofa, rima
- oblik iskaza (ispovijest: tko se kome i za što ispovijeda)
- specifičnosti stila: mnogo varijacija na istu temu (prolaznost, milostivost i svemoć Boga, rugoba grijeha…); kontrasti (grijeh – svetost, tama – svjetlost, fizičko – duhovno, oholost – iskrenost…); obilje metafora;
petrarkistički elementi (opis lijepe žene, motiv kose…), ali
drugačiji odnos prema ljepoti/ženi (ljepota je obmana; gdje je istina?)
- kakva je kompozicija?, razvija li se „priča“ linearno ili kao meandriranje istih motiva?; grafički predoči kompoziciju

Ante Kovačić, U registraturi (3. razred)

-   gdje i kad se događa uvodna scena
-   tko su „junaci“ uvodnog poglavlja
- o čemu „razgovaraju“ „osobe“ uvodnog poglavlja
- tko počinje svoju životnu priču
- da li se stalno pripovijeda u prvom licu
- kako teče vrijeme u romanu
- kakvi su odnosi ljudi na selu
- po čemu je Ivica osobit
- što roditelji očekuju od njega i njegova školovanja
- kako se snalazi u gradu
- tko mu pomaže
- da li mu Mecena zaista nešto daruje
- kako se Žorž odnosi prema Meceni, a kako prema seljacima
- je li Žorž u čemu bolji od seljaka kojima dolazi u posjet
- zašto se pred njima pravi važan
- kakva je osoba Mecena, što radi dobro, što loše
- tko su Mecenini roditelji
- analiziraj odnos Mecene i Ivice
- zašto Mecena otjera Ivicu
- tko je Rudimir Bombardirović Šajkovski, koje mu je pravo ime
- zašto ga ljudi cijene
- cijeni li ga i Ivica
- tko je Laura, tko je odgaja
- kakva je Laura osoba, zašto je takva
- kako Mecena umire, što se događa poslije njegove smrti
- kako se Laura snalazi na selu
- kako je seljani prihvaćaju, što o tome misli Ivica
- koga upoznaje i s kim se druži Laura
- tko je Justa, kako ona umire i zašto
- koga Ivica zamjećuje na svom odlasku iz sela
- kako je opisana Ančica
- kako se Laura u novim okolnostima odnosi prema Ivici
- kako žive Miha i Laura
- tko je od njih poduzetniji i dinamičniji
- koga susreću na svojim putovanjima
- tko je Ferkonja
- čime se bave Ferkonja i Laura, što su oni
- što poduzima Ančica, što joj prijeti
- zašto Laura sprečava vjenčanje Ivice i Anice
- što se dogodilo s Laurom poslije „krvave svadbe“
- kako Ivica nastavlja život
- što ga je slomilo

Sumiraj zamjedbe: 
-  koje su Ivičine vrline, a koje slabosti
- je li se uspio osloboditi Laure
- je li Ivica uspio u životu
- je li imao uvjeta/sposobnosti za uspjeh
- kakvi su ljudi i odnosi u gradu
- kakvi su ljudi i odnosi na selu
- koji su likovi negativci
- koji su likovi idealizirani
- koji se likovi mijenjaju tijekom života/romana
- koji se likovi ne mijenjaju

Dostojevski, Zločin i kazna (3. razred)
(brojevi stranica su otprilični, odnose se na izdanje Svjetlost, Sarajevo, 1976.)

 Prvi dio

  1. obrati pozornost na opis prostora (vidi i kasnije, oko str.36) i lika (njegov izgled, interesi)
  2. za što se priprema Raskoljnikov, zašto odlazi lihvarici
  3. tko je Marmeladov, zašto pije; kako se spominje Sonja (tko je, čime se bavi i zašto, što se događa s njenom zaradom; što to govori o njoj; oko str. 27)
  4. pismo Pulherije Raskoljnikove: što javlja Rodionu o njegovoj sestri Avdotji (Dunji), tko je Petar Petrovič Lužin, zašto se Dunja odlučuje udati za njega (42)
  5. kako Raskoljnikov reagira na tu vijest, što shvaća (50)
  6. tko je Dmitrij Prokofjič Razumihin, koje nove informacije se uvode o Raskoljnikovu (57; važne informacije navode se i kasnije, vidi str.208)
  7. zašto i kako razgovor studenta i oficira u krčmi utječe na Raskoljnikova; u čemu je sličnost, u čemu razlika u njihovim idejama (69)
  8. R-ova teorija o bolesti i zločinu (70)
  9. tijek zločina, zapazi tko je još u zgradi; što R. uzima
  10. stanje lika poslije zločina

Drugi dio
-     daljnji razvoj stanja

  1. tko je osumnjičen za zločin; da li to smiruje R-a
  2. što se dogodi R-u prilikom prvog dolaska na policiju, kako to objašnjavaš (107)
  3. što „ide u prilog“ optužbi Nikolaja za zločin (Razumihinova priča)
  4. susret Raskoljnikova i Lužina (144)
  5. smrt Marmeladova: kako umire, što radi R. (175)
  6. susret s majkom i sestrom; što R. zabranjuje Dunji (189); kako Razumihin doživi žene

Treći dio

  1. pojava Sonje (229): opis; R-ov doživljaj Sonje, Dunjin doživljaj (232)
  2. razgovor Raskoljnikov – Porfirije Petrovič, rasprava o Raskoljnikovljevom eseju – osnovne ideje (oko 250)

Četvrti dio

  1. Sonja – Raskoljnikov: teme razgovora (posebno shvaćanje religije i Boga), stavovi (oko 300)
  2. R. i Porfirije Petrovič (njegova istražiteljska taktika, oko 326)
  3. Nikolajevo priznanje ubojstva, reakcija R-a i Porfirija Petroviča

Peti dio
-     razotkrivanje Lužinove prijevare (podmeće Sonji novac, okrivi je za krađu (osveta R-u zbog remećenja računa u vezi s Lužinovom prosidbom Dunje: razloge Lužinove sklonosti Dunji vidi na str. 296/297; njegove socijalne stavove na str. 147)
-     R-ovo priznanje Sonji i objašnjenje razloga za ubojstvo (oko 390)    , Sonjin savjet za iskupljenje (oko 400/401)
Šesti dio

  1. Porfirij Petrović kod R-a, iznosi svoju verziju ubojstva (uoči kako R-u otkriva počinitelja, str. 435)
  2. zašto P.P. ne uhiti R-a; što želi
  3. zašto Svidrigajlov pomaže Dunji i majci (472; o Svidrigajlvu vidi informacije: Dunja je guvernanta njegove djece, on je osvaja, skandal izaziva S-ova žena Marfa Petrovna, smirivanje skandala S-ovim priznanjem da se ništa nije dogodilo, M.Petovna povezuje Dunju i Lužina – oko 40; smrt M. Petrovne, dolazak S-a u Petrograd, 214, špijunira, slijedi Dunju, planira svoj trenutak da je osvoji/ucijeni; sumnja da je ubio ženu, 272)
  4. R-ovo preuzimanje krivnje, prihvaćanje Sonjina puta (498), priznanje (507)

Prilog

  1. po čemu se vidi da R. prihvaća Sonjin put
  2. objasni važnost Lazarova uskrsnuća, dijela iz Biblije koji R. najčešće čita i oblikuj poruku

Sumacijska obrada:

  1. razmisli o sličnostima i razlikama između Sonje i Raskoljnikova
  2. zamijeti veliku količinu esejističkog teksta
  3. zamijeti ekstatične zanose likova
  4. zamijeti važnost religioznih tema
  5. čime se stvara napetost priče
  6. u čemu je bogatstvo likova

Balzac, Čiča Goriot
(brojevi stranica odnose se na izdanje Omiljeni pisci, Bgd, 1963.)

  1. uvodni opis eksterijera: četvrt, ulica, zgrada pansiona Vauquer (zamijeti postupnost: od daljeg bližem te opširnost)
  2. prikaz gđe Vauquer
  3. opis interijera(uoči recipročnost veličine/kvalitete stanova i njihova smještaja unutar zgrade: donji stanovi – gornji stanovi)
  4. Vautrin (opis, tko je, što je, gdje stanuje)
  5. Eugene de Rastignac (29; kasnije 45: porijeklo, dolazak u Pariz, razlog, promjene planova, čemu teži; 70)
  6. tko je Bianchon (manje važan lik)
  7. Vautrin (29/30)
  8. Goriot (33: stanje prilikom dolaska u pansion; promjene statusa u pansionu – seobe: 41/42/43)
  9. dame koje posjećuju Goriota, kako ih doživljavaju stanari (40/41)
  10. kako se stanari odnose prema Goriotu
  11. priča vikontese de Boseant o Goriotu (91/92)
  12. savjeti gđe Boseant Eugeneu, njeno viđenje pariškog društva (94-97)
  13. kako Eugene dolazi do novca
  14. Vautrinovi savjeti Eugeneu (98)
  15. Goriotova prošlost: sumacija Eugeneovih istraživanja (103-106)
  16. Vautrinovi savjeti Eugeneu (117-130)
  17. E. se zaljubljuje, u koga, kako provodi vrijeme
  18. odnos Eugene – Goriot(145)
  19. kakve probleme imaju Goriotove kćeri
  20. kako Eugene dolazi do novca (174)
  21. tko je zapravo Vautin (178-180)
  22. kamo seli Goriot i zašto (188)
  23. što se događa s Vautrinom (213/214)
  24. međusobni odnos Goriotovih kćeri (240)
  25. Goriotov kraj (275; 281; 288), sprovod (294)
  26. uoči Eugeneov izazov Parizu: što najavljuje

Sumiraj:

  1. kako je prikazano društvo; kakav je međusobni odnos ljudi
  2. koje su vršne vrijednosti društva
  3. na čemu se temelji uspjeh
  4. kako se razvija i mijenja karakter E. de Rastignaca i zašto
  5. mijenja li se Goriot
  6. Camus, Stranac (4. razred)
  7. kojim događajem započinje priča
  8. gdje živi Mersault, kako prihvaća vijest o događaju
  9. što on želi
  10. što ga muči prilikom sprovoda
  11. ima li on svoju volju i provodi li je
  12. voli li Mariju, kako objašnjava svoj odnos prema njoj
  13. zašto odlazi s Raymondom, je li mu on prijatelj, što misli o prijateljstvu
  14. zašto ubija i kako
  15. kako prihvaća zatvor
  16. o čemu razmišlja
  17. mijenja li se što u njegovu životu, žali li za nečim
  18. prokomentiraj susret sa svećenikom: razumiju li se, kako Mersault reagira, zašto
  19. kako se Mersault brani prilikom suđenja
  20. kako Mersaulta doživljava Salmano, koju on važnu poruku izriče
  21. odredi svoj stav prema Mersaultu: razumiješ li ga, braniš ga, osuđuješ ga
  22. ima li za Mersaulta razlika između slobode i zatvora
  23. što je tu „krivo“ postavljeno

Krleža, Povratak Filipa Latinovicza (4. razred)

  1. kamo se Filip vratio, koliko ga nije bilo, zašto je otišao
  2. otkud se vraća
  3. u kakvu je stanju, zašto se vraća
  4. tko ga vodi u Kostanjevec
  5. što Filipa naročito muči, o čemu stalno razmišlja
  6. kakvo je kostanjevečko društvo
  7. može li ga Filip prihvatiti, što mu nedostaje
  8. koje kvalitete otkriva u Bobočki
  9. koji je problem u odnosu Filipa i majke
  10. tko je Ballocsanszky, što mu se dogodilo, zašto
  11. tko j Kyriales, odakle dolazi, kakvi su njegovi interesi
  12. što povezuje Filipa i Kyrialesa, jesu li oni prijatelji
  13. koja je njihova glavna tema
  14. u čemu se slažu
  15. u čemu se ne slažu
  16. je li Kyriales jaka osoba, dokumentiraj postupcima i razmišljanjem
  17. je li Filip jaka osoba
  18.  uoči unutarnje sličnosti između Filipa i Kyrialesa
  19. što je za Filipa umjetnost
  20. što je za Kyrialesa umjetnost
  21. zašto Filip ne može slikati
  22. kako umire Kyriales
  23. kako teče vrijeme u romanu
  24. nalazi li Filip odgovore
  25. je li Filip negativna ili pozitivna osoba
  26. možeš li povezati Filipovo promišljanje umjetnosti s konkretnim djelima
  27. kako slika majku
  28. što je riješeno raspletom, tko nestaje iz priče i kako se time definira Filipov položaj
  29. možeš li uočiti tko sve pripovijeda priču; je li iznošenje zbivanja objektivno
  30. što određuje postupke likova (zašto Kyriales luta, Ballocsanszky ubija, Bobočka voli nastrano i neobično)
  31. zašto je Filipu tako važno doznati porijeklo
  32. što po tvom mišljenju određuje čovjeka
  33. F. promišlja seosku/ladanjsku i gradsku sredinu; uspostavi odnos među njima
  34. Nudi li Krleža rješenje kako normalno i moralno opstati u modernoj civilizaciji

Krleža, Gospoda Glembajevi (4. razred)

I.čin

  1. što muči Leona, kako sam sebe doživljava
  2. kako je opisan u didaskaliji
  3. tko je sestra Angelika, koje je njeno pravo ime, zašto postaje časna sestra
  4. kako se Leone obraća A-i, kako je naziva
  5. koje njene karakteristike osobito cijeni
  6. kakve mu ona savjete daje
  7. analiziraj didaskaliju koja najavljuje Ignjata Glembaja: kakva je on osoba
  8. zašto se Leone vratio, što se događa u kući Glembajevih
  9. tko se okupio, kakva je veza među tim ljudima
  10. kakva su Glembajevi obitelj (prošlost)
  11. što je temelj njihova uspjeha
  12. kad se i kako najavljuje Šarlota
  13. koji je problem okupira
  14. tko rješava taj problem
  15. tko je Puba i kakav fizički nedostatak ima
  16. što je Leone otkrio u vezi sa Šarlotom

II.čin

  1. kad se i gdje događa dijalog/sukob Leonea i Ignjata
  2. koji je povod njihovu sukobu
  3. razumiju li se njih dvojica
  4. kako se ponaša Ignjat, je li u skladu s pojavom iz 1. čina
  5. zašto je Ignjat volio starijeg sina
  6. što se dogodilo s Ivanom i Alice, zašto
  7. kako Ignjat misli o Šarloti, a kako Leone
  8. cijeni li Ignjat Leona; po čemu to zaključuješ
  9. kako/što Leone misli o majci, a što o Šarloti
  10. tlo je Oliver, koji je problem s njim
  11. kako/što Ignjat misli o Šarloti
  12. prihvaća li I. istinu
  13. što ga konačno slama
  14. zamijeti podudarnost/simbolizaciju čovjekova stanja i stanja prirode

III.čin

  1. kako se ponaša Angelika; je li zbunjena, uznemirena; zašto
  2. što je Leone shvatio u raspravi/sukobu s ocem
  3. je li zadovoljan spoznajom
  4. kako se ponaša Šarlota
  5. što otkriva o sebi, zašto je „iskrena“ (je li iskrena)
  6. vjeruješ li Šarloti; zašto da/ne
  7. u kojem se trenutku mijenja; što sad otkriva o sebi
  8. kojoj Šarloti vjeruješ
  9. kako Leone doživljava Angeliku, u čemu su suprotni
  10. kako Leone „rješava“ konflikt; ocijeni njegov čin

Krleža, Baraka Pet Be

  1. tko je Maksimilijan Axelrode
  2. koje ambicije ima, zašto ih nije uspio ostvariti (po svom uvjerenju)
  3. kakav posao dobiva; očekuješ li da će tako ostvariti željeno
  4. zamijeti kako Krleža naziva njegovu bolnicu i objasni njegov stav
  5. kako su prikazani pacijenti
  6. tko nov dolazi, u kakvom stanju
  7. kakav je bolnički tretman, što o tome misliš
  8. kakva atmosfera vlada u bolnici
  9. tko su pacijenti, jesu li međusobno solidarni
  10. zanima li koga rat i događanje na bojištu; što iz toga zaključuješ
  11. zašto se bolničko osoblje povlači; kako komentiraš ostavljanje pacijenata
  12. što se događa noću
  13. kako se osjeća Vidović
  14. što radi bolničko osoblje drugog dana, a što bi trebalo
  15. objasni Vidovićev protest i rezultat protesta
  16. usporedi Vidovića i Axelrodea
  17. obrati pozornost na Krležinu rečenicu
  18. uoči ironiju (npr. bolnica kao cirkus, pacijenti kao cuvaks…)
  19. oblikuj poruku

       Shakespeare: Hamlet (2. razred)

I.čin

  • prizor: gdje se radnja događa, koje se osobe pojavljuju u slici; obrati pozornost na Horacija (pripovijeda život kralja H.); što odlučuju u vezi s događajem tijekom stražarenja?
  • prizor: pojava kralja Klaudija (tko je on, kad i kako postaje kralj?) – što se događa na dvoru; u kakvom su odnosu Hamlet i Klaudije, kako se obraćaju jedan drugom; što muči Hamleta, u čemu se razlikuje od drugih?; 
  • susret Horacija i Hamleta: gdje bi Horacije trebao biti, zašto je na dvoru); kako Hamlet reagira na vijest o pojavi duha, što odlučuje napraviti?
  • prizor: tko su Laert, Ofelija i Polonije?
  • prizor: gdje se događa i što (veži uz 1. prizor)?
  • prizor: što duh raži od Hamleta, što Hamlet doznaje od duha,  je  li iznenađen; na kraju H. otkriva svoj plan – uoči kako će se ponašati;

II.čin

  • prizor: kakav zadatak daje Polonije Reynaldu u vezi s Laertom? Kakav je odnos između Ofelije i Hamleta, što o tome misli Polonije, podržava li njihovu ljubav, zašto?
  • prizor: koji je zadatak Rosencrantza i Guildensterna i tko im ga zadaje, odakle dolaze, u kakvoj su vezi s Hamletom? Voltimand govori o pregovorima s norveškim kraljem Fortinbrasom – o čemu su preovarali? Kralj – kraljica – Polonije: što ih muči, kako to odlučuju riješiti; kako se H. odnosi prema Rosencrantzu i Guildensternu, je li to mudro ili ludo? Kako Hamlet dočekuje glumce?

                             III. čin

  • prizor: kako kralj i Polonije nastoje doznati istinu o H-ovu stanju? Kako se Ofelija snalazi u toj situaciji, kako se ponaša H? Otkrivaju li kralj i P. istinu?
  • dramska predstava na dvoru  što njome H. želi postići, što se dogovara s glumcima; kakvu dramu glumci izvode, tko ju je pripremio i zašto? Kako reagira kralj, tko poziva H. na razgovor?
  • prizor: što planira kralj uz pomoć R. i G.? kako se osjeća kralj? Zašto ga H. ne ubija
  • prizor: oko čega se spore H. i majka, tko prisluškuje i zašto, zašto ga H. ubije?

                      IV: čin

  • prizor: što kralj odlučuje (poveži s 3. prizorom III. Čina)
  • prizor: kako H. razgovara s R. i G. (s uvažavanjem, omalovažava ih…)
  • prizor: kako H. razgovara s kraljem?
  • koga sreću H., G. i R., što se događa s tom osobom?
  • prizor: prikaži Ofelijinu sudbinu: kako se ponaša, što joj se dogodilo, zašto? zašto se pojavljuje Laert, što želi, kako ga kralj smiruje?
  • prizor: Hamletovo pismo Horaciju – o čemu ga izvještava?
  • prizor: kraljeva spletka, kako brusi Laertovu mržnju? Kakvu vijest donosi kraljica?

                        V.čin

  • prizor: kako se Hamlet odnosi prema grobarima (s poštovanjem, s prijezirom…)? Čiji se sprovod održava, tko se sukobi? Tko ih smiri?
  • prizor: što se Hamletu trebalo dogoditi da je došao u Englesku i zašto? Kako je izbjegao i kako se vratio u Dansku? Što se dogodilo R-u i G-u? U što je sad H. siguran? O kakvoj okladi kraljevoj donosi vijest Osirc? (obratite pozornost na Osircovu nespretnost, odugovlačenje, pa valjda i strah: mnogo govori, a donosi jednostavnu poruku – L-ov izazov H-u); prati tijek dvoboja (ranjavanje, zamjena mačeva, ispijanje vina…); kako umire H., što poručuje? Tko dolazi na scenu nakon H-ove smrti, protumači to

Kafka: Preobražaj (4. razred)

Prvo poglavlje

  • zbunjuju li Gregora zapažene promjene
  • što okuplja njegovu pozornost, zašto je zabrinut
  • što radi, kako se odnosi prema poslu i svom šefu
  • kako reagira obitelj, tko im e pridružuje
  • je li Gregor svjestan preobrazbe
  • zapazi koliko traje uvodna scena
  • pažljivo analiziraj trenutak suočenja  kako tko reagira (osobito – kako reagira Gregor)

Drugo

  • kako Gregor živi, gdje voli spavati i boraviti - zašto, što jede
  • kako se snašla obitelj (pazi na svakog posebno), je li se promijenio njihov život (dovedi u odnos nekad – sad)
  • kako mu sestra i majka nastoje pomoći
  • kako Gregor reagira na njihovu „pomoć“
  • pazi na sukob s ocem

Treće

  • Gregorovo bolovanje
  • uoči promjene u načinu života svakog od obitelji i kako se to manifestira u Gregorovu životu; tko se bavi njime
  • kako sve zarađuju za život
  • pazi na scenu sviranja,  posebno – što je s Gregorom
  • sestrina odluka
  • tko pronađe Gregorovo truplo, kako tko reagira
  • prokomentiraj završnu scenu

 



Izvor: Emilija Kovač, prof


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju