LEKTIRA
	George Orwell, Životinjska farma
	- Majorov san
	- kako životinje doživljavaju čovjeka
	- što je animalizam
	- kako se i zašto promijenio g. Jones
	- kakva se pravila uvode i pratiti kako se mijenjaju
	- tko je glavni organizator novog života na farmi i kako oblikuje nove odnose
	- jesu li sve životinje jednake
	- jesu li sve životinje dobre (pozitivne kao karakteri)
	- predstavi karaktere životinja (Boxer, Clover, Molly, Benjamim, Snowbal, Squerel, Napoleon)
	- u kakvom su odnosu Napoleon i Snowbal
	- kakav je vođa Napoleon
	- u čemu su svinje najbolje
	- tko je Moses, gdje/kad se pojavljuje
	- kako životinje uče
	- koja je uloga pasa
	- tko se buni i zašto
	- kako svinje smiruju pobune
	- zašto se događa krvoproliće
	- prati promjene svinja
	- tko je kriv za sve loše što se događa na farmi / je li to zaista Snowbal
	- zašto dolazi do sukoba sa susjedima
	- ima li napretka na farmi
	- kako završava Boxer
	- kome je jasno što se zapravo događa
	- je li životinjama bolje
	- zašto svinje uspijevaju napraviti što žele
	- što se događa s imenom farme (početno ime i promjene)
	- ima li razlike između ljudi i životinja
	Euripid, Elektra
	- 
		tko je Seljak u uvodu i koja je uloga njegova monologa
- 
		odakle dolazi Orest i zašto
- 
		što se dogodilo Orestu i Elektri
- 
		tko prepoznaje Oresta, po čemu
- 
		karakteriziraj Elektru
- 
		tko planira ubojstvo
- 
		što Orest misli o ubojstvu majke
- 
		čemu pjeva zbor
- 
		kako je predstavljena Egistova smrt
- 
		kako reagira Elektra
- 
		obrazloži Elektrin stav o položaju žene i muškarca u onovremenom društvu
- 
		kako razmišljaju Orest i Elektra o ubojstvu majke
- 
		kakva je osoba Klitemnestra, kako objašnjava ubojstvo muža Agamemnona
- 
		komentiraj dijalog između Elektre i Klitemnestre
- 
		kako/gdje se događaju ubojstva
- 
		tko ubija Klitemnestru, kako se ona suočava sa smrću
- 
		kako bogovi procjenjuju ubojstvo
- 
		da li je svijet vraćen u stanje reda
- 
		Sofoklo, Antigona
- 
		usporedi karaktere Ismene i Antigone kako se iskazuju u ekspoziciji
- 
		gdje se pojavljuje Ismena
- 
		mijenja li Ismena svoja uvjerenja
- 
		kad se u radnju uključuje zbor
- 
		na čijoj je strani zbor, je li stalno na istoj
- 
		ima li Antigona mane
- 
		ima li Kreont mane
- 
		kako Kreont brani/opravdava svoju naredbu
- 
		tko izvještava o Antigoninom postupku i što time kani postići
- 
		u čemu je Antigonina snaga
- 
		u čemu je Kreontova snaga
- 
		može li se reći tko je u pravu
- 
		pomaže li zbor u procjeni i shvaćanju situacije
- 
		tko dovodi u sumnju Kreontovu odluku
- 
		kakav je Kreont vladar
- 
		zašto Kreont ne može popustiti i osloboditi Antigonu
- 
		na čijoj je strani zbor tijekom dijaloga između Kreonta i Hemona
- 
		što se događa s Hemonom
- 
		zašto Kreont ipak promijeni svoju odluku
- 
		koje su se sve tragedije dogodile Kreontu
- 
		tko je „pobijedio“ u sukobu između Antigone i Kreonta
	Držić, Dundo Maroje (2. razred)
	-    uoči predgovore
	-    tko je Dugi Nos
	-    o čemu govori, kako dijeli ljude
	-    što najavljuje kao temu komedije
	-    gdje se radnja događa
	-    što je razlog dolaska dunda Maroja i Bokčila u Rim
	-    što zanima Bokčila
	-    što se događa u prvom susretu Maroja i Mara
	-    kako Maro živi u Rimu
	-    kakvu odluku donosi nakon susreta s ocem
	-    tko ga savjetuje
	-    kakva je Laurina ljubav, koga (što) ona zapravo voli
	-    kakav je drugi susret Maroja i Mara
	-    vjeruje li Maroje sinovoj priči
	-    koji je Marojev plan
	-    tko ga savjetuje
	-    do čega je Maroju stalo
	-    razmisli o Pometovim monolozima; o čemu razmišlja
	-    kakav je Bokčilo
	-    uoči razlike između Bokčila/Popive i Pometa
	-    tko je Pera
	-    Pomet otkriva Laurin identitet: tko je ona
	-    tko je profitirao raspletom
	-    poveži komediju s prologom Dugog Nosa: je li ostvario najavljeno
	-    s kojim likom iz komedije možeš dovesti u vezu Dugog Nosa
	-    ima li takva komedija još kolju svrhu osim nasmijavanja i zabavljanja publike
	Gundulić, Dubravka
	                             
	- 
		kakvo je stanje u Dubravi
- 
		tko/odakle dolazi u Dubravu i o čemu izvještava
- 
		što se priprema u  Dubravi
- 
		tko se sve nada da će dobiti Dubravku
- 
		oko čega se spore satiri
- 
		kako shvaćaš njihovu prepirku
- 
		tko se nada da će biti odabran za najljepšu vilu
- 
		kakav je Miljenko, kako se ponaša, kako govori
- 
		da li itko sumnja u izbor Miljenka i Dubravke
- 
		kome je dodijeljena Dubravka
- 
		kako se o tome doznaje
- 
		tko je Grdan
- 
		kad se/kako se on pojavljuje u drami
- 
		što sprečava vjenčanje Dubravke i Grdana
- 
		kako se to može objasniti
- 
		što se događa kad u svetište dođu Miljenko i Dubravka
- 
		čime završava drama, tko sve sudjeluje u završnoj sceni
- 
		čemu govori završna scena, je li to priča o Miljenku i Dubravki
- 
		koji se stihovi ponavljaju, koja je funkcija ponavljanja
- 
		tko predvodi završnu pjesmu
- 
		što proslavlja završna pjesma
- 
		kojim je stihom pisana drama 
	Gundulić, Suze sina razmetnoga (2. razred)
	(brojevi označuju broj stiha)
	         1. Sagrješenje
	- 
		kome se junak obraća u invokaciji (Vječnog Oca vječna Riječ = Krist)
- 
		uoči sličnost s bislijskom pričim (od stiha 50): stanje lika (do 60); odnos nekad – sad (80 – 102); koga okrivljuje za svoj pad (110 – ženu)
- 
		opis žene (privid = ljepota: 140-155; istina = prijevara: 160-185; uoči sumacijsku strofu „Medena je…“ 186-192; uoči kontraste)
- 
		prikaz ljubavne pomame, igre zavođenja (200-222); nagrada ženi za uzvraćenu ljubav (240-252)
- 
		rezultat ljubavnog ludila (odvraćanje od Boga, raščovječenje: 290-297)
- 
		odnos prema rođacima i prijateljima (nepovjerenje: 325-335)
- 
		što je važno ženi (433-438)
	2. Spoznanje
	-   slike stvaranja svijeta (tmina, Bog stvara svjetlo)
	-   pogubnost fizičke ljepote (30-102): spoznaja o laži ljepote (100-107; niz metafora u kontrastu: kosa – zmije, lice/zora – noć…)
	-   slike svijeta, spoznaja prolaznosti, promjenljivosti, propadljivosti: niz varijacija; 163-174; 246-252)
	-   smrt kao izvjesnost (277-282), važnost pripreme za smrt (sudbina dobrih: 282-293; sudbina zlih: 295-311)
	
	3. Skrušenje
	-    slike iz Biblije, čuda (prijetvorba štapa u zmiju, Lotove žene u stup soli – mogućnost promjene svega, pa i obraćenja grešnika: 50-54)
	-    kajanje kao rezultat spoznaje i izricanja grešnosti (101-107)
	-    prolaznost, mogućnost iskupljenja (144-162)
	-    ljepota duše (187-197); pohvala Boga (199-210, 260-311: Bog čovjeku daruje slobodu, vatru, razum, za njega stvara ljepotu prirode – zvijezde, cvijeće, vrbe, ptice…); Božje milosrđe (385-396)
	-    sam se bodri na obraćenje i povratak (396); zamišljeno obraćanje Bogu i ocu (426-443); strah od neprihvaćanja (451-470), ponovna molba za traženje milosti (474 do kraja).
	* Uoči: - karakteristike oblika: stih, strofa, rima
	- oblik iskaza (ispovijest: tko se kome i za što ispovijeda)
	- specifičnosti stila: mnogo varijacija na istu temu (prolaznost, milostivost i svemoć Boga, rugoba grijeha…); kontrasti (grijeh – svetost, tama – svjetlost, fizičko – duhovno, oholost – iskrenost…); obilje metafora;
	petrarkistički elementi (opis lijepe žene, motiv kose…), ali
	drugačiji odnos prema ljepoti/ženi (ljepota je obmana; gdje je istina?)
	- kakva je kompozicija?, razvija li se „priča“ linearno ili kao meandriranje istih motiva?; grafički predoči kompoziciju
	Ante Kovačić, U registraturi (3. razred)
	-   gdje i kad se događa uvodna scena
	-   tko su „junaci“ uvodnog poglavlja
	- o čemu „razgovaraju“ „osobe“ uvodnog poglavlja
	- tko počinje svoju životnu priču
	- da li se stalno pripovijeda u prvom licu
	- kako teče vrijeme u romanu
	- kakvi su odnosi ljudi na selu
	- po čemu je Ivica osobit
	- što roditelji očekuju od njega i njegova školovanja
	- kako se snalazi u gradu
	- tko mu pomaže
	- da li mu Mecena zaista nešto daruje
	- kako se Žorž odnosi prema Meceni, a kako prema seljacima
	- je li Žorž u čemu bolji od seljaka kojima dolazi u posjet
	- zašto se pred njima pravi važan
	- kakva je osoba Mecena, što radi dobro, što loše
	- tko su Mecenini roditelji
	- analiziraj odnos Mecene i Ivice
	- zašto Mecena otjera Ivicu
	- tko je Rudimir Bombardirović Šajkovski, koje mu je pravo ime
	- zašto ga ljudi cijene
	- cijeni li ga i Ivica
	- tko je Laura, tko je odgaja
	- kakva je Laura osoba, zašto je takva
	- kako Mecena umire, što se događa poslije njegove smrti
	- kako se Laura snalazi na selu
	- kako je seljani prihvaćaju, što o tome misli Ivica
	- koga upoznaje i s kim se druži Laura
	- tko je Justa, kako ona umire i zašto
	- koga Ivica zamjećuje na svom odlasku iz sela
	- kako je opisana Ančica
	- kako se Laura u novim okolnostima odnosi prema Ivici
	- kako žive Miha i Laura
	- tko je od njih poduzetniji i dinamičniji
	- koga susreću na svojim putovanjima
	- tko je Ferkonja
	- čime se bave Ferkonja i Laura, što su oni
	- što poduzima Ančica, što joj prijeti
	- zašto Laura sprečava vjenčanje Ivice i Anice
	- što se dogodilo s Laurom poslije „krvave svadbe“
	- kako Ivica nastavlja život
	- što ga je slomilo
	Sumiraj zamjedbe: 
	-  koje su Ivičine vrline, a koje slabosti
	- je li se uspio osloboditi Laure
	- je li Ivica uspio u životu
	- je li imao uvjeta/sposobnosti za uspjeh
	- kakvi su ljudi i odnosi u gradu
	- kakvi su ljudi i odnosi na selu
	- koji su likovi negativci
	- koji su likovi idealizirani
	- koji se likovi mijenjaju tijekom života/romana
	- koji se likovi ne mijenjaju
	Dostojevski, Zločin i kazna (3. razred)
	(brojevi stranica su otprilični, odnose se na izdanje Svjetlost, Sarajevo, 1976.)
	 Prvi dio
	- 
		obrati pozornost na opis prostora (vidi i kasnije, oko str.36) i lika (njegov izgled, interesi)
- 
		za što se priprema Raskoljnikov, zašto odlazi lihvarici
- 
		tko je Marmeladov, zašto pije; kako se spominje Sonja (tko je, čime se bavi i zašto, što se događa s njenom zaradom; što to govori o njoj; oko str. 27)
- 
		pismo Pulherije Raskoljnikove: što javlja Rodionu o njegovoj sestri Avdotji (Dunji), tko je Petar Petrovič Lužin, zašto se Dunja odlučuje udati za njega (42)
- 
		kako Raskoljnikov reagira na tu vijest, što shvaća (50)
- 
		tko je Dmitrij Prokofjič Razumihin, koje nove informacije se uvode o Raskoljnikovu (57; važne informacije navode se i kasnije, vidi str.208)
- 
		zašto i kako razgovor studenta i oficira u krčmi utječe na Raskoljnikova; u čemu je sličnost, u čemu razlika u njihovim idejama (69)
- 
		R-ova teorija o bolesti i zločinu (70)
- 
		tijek zločina, zapazi tko je još u zgradi; što R. uzima
- 
		stanje lika poslije zločina
	Drugi dio
	-     daljnji razvoj stanja
	- 
		tko je osumnjičen za zločin; da li to smiruje R-a
- 
		što se dogodi R-u prilikom prvog dolaska na policiju, kako to objašnjavaš (107)
- 
		što „ide u prilog“ optužbi Nikolaja za zločin (Razumihinova priča)
- 
		susret Raskoljnikova i Lužina (144)
- 
		smrt Marmeladova: kako umire, što radi R. (175)
- 
		susret s majkom i sestrom; što R. zabranjuje Dunji (189); kako Razumihin doživi žene
	Treći dio
	- 
		pojava Sonje (229): opis; R-ov doživljaj Sonje, Dunjin doživljaj (232)
- 
		razgovor Raskoljnikov – Porfirije Petrovič, rasprava o Raskoljnikovljevom eseju – osnovne ideje (oko 250)
	Četvrti dio
	- 
		Sonja – Raskoljnikov: teme razgovora (posebno shvaćanje religije i Boga), stavovi (oko 300)
- 
		R. i Porfirije Petrovič (njegova istražiteljska taktika, oko 326)
- 
		Nikolajevo priznanje ubojstva, reakcija R-a i Porfirija Petroviča
	Peti dio
	-     razotkrivanje Lužinove prijevare (podmeće Sonji novac, okrivi je za krađu (osveta R-u zbog remećenja računa u vezi s Lužinovom prosidbom Dunje: razloge Lužinove sklonosti Dunji vidi na str. 296/297; njegove socijalne stavove na str. 147)
	-     R-ovo priznanje Sonji i objašnjenje razloga za ubojstvo (oko 390)    , Sonjin savjet za iskupljenje (oko 400/401)
	Šesti dio
	- 
		Porfirij Petrović kod R-a, iznosi svoju verziju ubojstva (uoči kako R-u otkriva počinitelja, str. 435)
- 
		zašto P.P. ne uhiti R-a; što želi
- 
		zašto Svidrigajlov pomaže Dunji i majci (472; o Svidrigajlvu vidi informacije: Dunja je guvernanta njegove djece, on je osvaja, skandal izaziva S-ova žena Marfa Petrovna, smirivanje skandala S-ovim priznanjem da se ništa nije dogodilo, M.Petovna povezuje Dunju i Lužina – oko 40; smrt M. Petrovne, dolazak S-a u Petrograd, 214, špijunira, slijedi Dunju, planira svoj trenutak da je osvoji/ucijeni; sumnja da je ubio ženu, 272)
- 
		R-ovo preuzimanje krivnje, prihvaćanje Sonjina puta (498), priznanje (507)
	Prilog
	- 
		po čemu se vidi da R. prihvaća Sonjin put
- 
		objasni važnost Lazarova uskrsnuća, dijela iz Biblije koji R. najčešće čita i oblikuj poruku
	Sumacijska obrada:
	- 
		razmisli o sličnostima i razlikama između Sonje i Raskoljnikova
- 
		zamijeti veliku količinu esejističkog teksta
- 
		zamijeti ekstatične zanose likova
- 
		zamijeti važnost religioznih tema
- 
		čime se stvara napetost priče
- 
		u čemu je bogatstvo likova
	Balzac, Čiča Goriot
	(brojevi stranica odnose se na izdanje Omiljeni pisci, Bgd, 1963.)
	- 
		uvodni opis eksterijera: četvrt, ulica, zgrada pansiona Vauquer (zamijeti postupnost: od daljeg bližem te opširnost)
- 
		prikaz gđe Vauquer
- 
		opis interijera(uoči recipročnost veličine/kvalitete stanova i njihova smještaja unutar zgrade: donji stanovi – gornji stanovi)
- 
		Vautrin (opis, tko je, što je, gdje stanuje)
- 
		Eugene de Rastignac (29; kasnije 45: porijeklo, dolazak u Pariz, razlog, promjene planova, čemu teži; 70)
- 
		tko je Bianchon (manje važan lik)
- 
		Vautrin (29/30)
- 
		Goriot (33: stanje prilikom dolaska u pansion; promjene statusa u pansionu – seobe: 41/42/43)
- 
		dame koje posjećuju Goriota, kako ih doživljavaju stanari (40/41)
- 
		kako se stanari odnose prema Goriotu
- 
		priča vikontese de Boseant o Goriotu (91/92)
- 
		savjeti gđe Boseant Eugeneu, njeno viđenje pariškog društva (94-97)
- 
		kako Eugene dolazi do novca
- 
		Vautrinovi savjeti Eugeneu (98)
- 
		Goriotova prošlost: sumacija Eugeneovih istraživanja (103-106)
- 
		Vautrinovi savjeti Eugeneu (117-130)
- 
		E. se zaljubljuje, u koga, kako provodi vrijeme
- 
		odnos Eugene – Goriot(145)
- 
		kakve probleme imaju Goriotove kćeri
- 
		kako Eugene dolazi do novca (174)
- 
		tko je zapravo Vautin (178-180)
- 
		kamo seli Goriot i zašto (188)
- 
		što se događa s Vautrinom (213/214)
- 
		međusobni odnos Goriotovih kćeri (240)
- 
		Goriotov kraj (275; 281; 288), sprovod (294)
- 
		uoči Eugeneov izazov Parizu: što najavljuje
	Sumiraj:
	- 
		kako je prikazano društvo; kakav je međusobni odnos ljudi
- 
		koje su vršne vrijednosti društva
- 
		na čemu se temelji uspjeh
- 
		kako se razvija i mijenja karakter E. de Rastignaca i zašto
- 
		mijenja li se Goriot
- 
		Camus, Stranac (4. razred)
- 
		kojim događajem započinje priča
- 
		gdje živi Mersault, kako prihvaća vijest o događaju
- 
		što on želi
- 
		što ga muči prilikom sprovoda
- 
		ima li on svoju volju i provodi li je
- 
		voli li Mariju, kako objašnjava svoj odnos prema njoj
- 
		zašto odlazi s Raymondom, je li mu on prijatelj, što misli o prijateljstvu
- 
		zašto ubija i kako
- 
		kako prihvaća zatvor
- 
		o čemu razmišlja
- 
		mijenja li se što u njegovu životu, žali li za nečim
- 
		prokomentiraj susret sa svećenikom: razumiju li se, kako Mersault reagira, zašto
- 
		kako se Mersault brani prilikom suđenja
- 
		kako Mersaulta doživljava Salmano, koju on važnu poruku izriče
- 
		odredi svoj stav prema Mersaultu: razumiješ li ga, braniš ga, osuđuješ ga
- 
		ima li za Mersaulta razlika između slobode i zatvora
- 
		što je tu „krivo“ postavljeno
	Krleža, Povratak Filipa Latinovicza (4. razred)
	- 
		kamo se Filip vratio, koliko ga nije bilo, zašto je otišao
- 
		otkud se vraća
- 
		u kakvu je stanju, zašto se vraća
- 
		tko ga vodi u Kostanjevec
- 
		što Filipa naročito muči, o čemu stalno razmišlja
- 
		kakvo je kostanjevečko društvo
- 
		može li ga Filip prihvatiti, što mu nedostaje
- 
		koje kvalitete otkriva u Bobočki
- 
		koji je problem u odnosu Filipa i majke
- 
		tko je Ballocsanszky, što mu se dogodilo, zašto
- 
		tko j Kyriales, odakle dolazi, kakvi su njegovi interesi
- 
		što povezuje Filipa i Kyrialesa, jesu li oni prijatelji
- 
		koja je njihova glavna tema
- 
		u čemu se slažu
- 
		u čemu se ne slažu
- 
		je li Kyriales jaka osoba, dokumentiraj postupcima i razmišljanjem
- 
		je li Filip jaka osoba
- 
		 uoči unutarnje sličnosti između Filipa i Kyrialesa
- 
		što je za Filipa umjetnost
- 
		što je za Kyrialesa umjetnost
- 
		zašto Filip ne može slikati
- 
		kako umire Kyriales
- 
		kako teče vrijeme u romanu
- 
		nalazi li Filip odgovore
- 
		je li Filip negativna ili pozitivna osoba
- 
		možeš li povezati Filipovo promišljanje umjetnosti s konkretnim djelima
- 
		kako slika majku
- 
		što je riješeno raspletom, tko nestaje iz priče i kako se time definira Filipov položaj
- 
		možeš li uočiti tko sve pripovijeda priču; je li iznošenje zbivanja objektivno
- 
		što određuje postupke likova (zašto Kyriales luta, Ballocsanszky ubija, Bobočka voli nastrano i neobično)
- 
		zašto je Filipu tako važno doznati porijeklo
- 
		što po tvom mišljenju određuje čovjeka
- 
		F. promišlja seosku/ladanjsku i gradsku sredinu; uspostavi odnos među njima
- 
		Nudi li Krleža rješenje kako normalno i moralno opstati u modernoj civilizaciji
	Krleža, Gospoda Glembajevi (4. razred)
	I.čin
	- 
		što muči Leona, kako sam sebe doživljava
- 
		kako je opisan u didaskaliji
- 
		tko je sestra Angelika, koje je njeno pravo ime, zašto postaje časna sestra
- 
		kako se Leone obraća A-i, kako je naziva
- 
		koje njene karakteristike osobito cijeni
- 
		kakve mu ona savjete daje
- 
		analiziraj didaskaliju koja najavljuje Ignjata Glembaja: kakva je on osoba
- 
		zašto se Leone vratio, što se događa u kući Glembajevih
- 
		tko se okupio, kakva je veza među tim ljudima
- 
		kakva su Glembajevi obitelj (prošlost)
- 
		što je temelj njihova uspjeha
- 
		kad se i kako najavljuje Šarlota
- 
		koji je problem okupira
- 
		tko rješava taj problem
- 
		tko je Puba i kakav fizički nedostatak ima
- 
		što je Leone otkrio u vezi sa Šarlotom
	II.čin
	- 
		kad se i gdje događa dijalog/sukob Leonea i Ignjata
- 
		koji je povod njihovu sukobu
- 
		razumiju li se njih dvojica
- 
		kako se ponaša Ignjat, je li u skladu s pojavom iz 1. čina
- 
		zašto je Ignjat volio starijeg sina
- 
		što se dogodilo s Ivanom i Alice, zašto
- 
		kako Ignjat misli o Šarloti, a kako Leone
- 
		cijeni li Ignjat Leona; po čemu to zaključuješ
- 
		kako/što Leone misli o majci, a što o Šarloti
- 
		tlo je Oliver, koji je problem s njim
- 
		kako/što Ignjat misli o Šarloti
- 
		prihvaća li I. istinu
- 
		što ga konačno slama
- 
		zamijeti podudarnost/simbolizaciju čovjekova stanja i stanja prirode
	III.čin
	- 
		kako se ponaša Angelika; je li zbunjena, uznemirena; zašto
- 
		što je Leone shvatio u raspravi/sukobu s ocem
- 
		je li zadovoljan spoznajom
- 
		kako se ponaša Šarlota
- 
		što otkriva o sebi, zašto je „iskrena“ (je li iskrena)
- 
		vjeruješ li Šarloti; zašto da/ne
- 
		u kojem se trenutku mijenja; što sad otkriva o sebi
- 
		kojoj Šarloti vjeruješ
- 
		kako Leone doživljava Angeliku, u čemu su suprotni
- 
		kako Leone „rješava“ konflikt; ocijeni njegov čin
	Krleža, Baraka Pet Be
	- 
		tko je Maksimilijan Axelrode
- 
		koje ambicije ima, zašto ih nije uspio ostvariti (po svom uvjerenju)
- 
		kakav posao dobiva; očekuješ li da će tako ostvariti željeno
- 
		zamijeti kako Krleža naziva njegovu bolnicu i objasni njegov stav
- 
		kako su prikazani pacijenti
- 
		tko nov dolazi, u kakvom stanju
- 
		kakav je bolnički tretman, što o tome misliš
- 
		kakva atmosfera vlada u bolnici
- 
		tko su pacijenti, jesu li međusobno solidarni
- 
		zanima li koga rat i događanje na bojištu; što iz toga zaključuješ
- 
		zašto se bolničko osoblje povlači; kako komentiraš ostavljanje pacijenata
- 
		što se događa noću
- 
		kako se osjeća Vidović
- 
		što radi bolničko osoblje drugog dana, a što bi trebalo
- 
		objasni Vidovićev protest i rezultat protesta
- 
		usporedi Vidovića i Axelrodea
- 
		obrati pozornost na Krležinu rečenicu
- 
		uoči ironiju (npr. bolnica kao cirkus, pacijenti kao cuvaks…)
- 
		oblikuj poruku
	       Shakespeare: Hamlet (2. razred)
	I.čin
	- 
		prizor: gdje se radnja događa, koje se osobe pojavljuju u slici; obrati pozornost na Horacija (pripovijeda život kralja H.); što odlučuju u vezi s događajem tijekom stražarenja?
- 
		prizor: pojava kralja Klaudija (tko je on, kad i kako postaje kralj?) – što se događa na dvoru; u kakvom su odnosu Hamlet i Klaudije, kako se obraćaju jedan drugom; što muči Hamleta, u čemu se razlikuje od drugih?; 
- 
		susret Horacija i Hamleta: gdje bi Horacije trebao biti, zašto je na dvoru); kako Hamlet reagira na vijest o pojavi duha, što odlučuje napraviti?
- 
		prizor: tko su Laert, Ofelija i Polonije?
- 
		prizor: gdje se događa i što (veži uz 1. prizor)?
- 
		prizor: što duh raži od Hamleta, što Hamlet doznaje od duha,  je  li iznenađen; na kraju H. otkriva svoj plan – uoči kako će se ponašati;
	II.čin
	- 
		prizor: kakav zadatak daje Polonije Reynaldu u vezi s Laertom? Kakav je odnos između Ofelije i Hamleta, što o tome misli Polonije, podržava li njihovu ljubav, zašto?
- 
		prizor: koji je zadatak Rosencrantza i Guildensterna i tko im ga zadaje, odakle dolaze, u kakvoj su vezi s Hamletom? Voltimand govori o pregovorima s norveškim kraljem Fortinbrasom – o čemu su preovarali? Kralj – kraljica – Polonije: što ih muči, kako to odlučuju riješiti; kako se H. odnosi prema Rosencrantzu i Guildensternu, je li to mudro ili ludo? Kako Hamlet dočekuje glumce?
	                             III. čin
	- 
		prizor: kako kralj i Polonije nastoje doznati istinu o H-ovu stanju? Kako se Ofelija snalazi u toj situaciji, kako se ponaša H? Otkrivaju li kralj i P. istinu?
- 
		dramska predstava na dvoru  što njome H. želi postići, što se dogovara s glumcima; kakvu dramu glumci izvode, tko ju je pripremio i zašto? Kako reagira kralj, tko poziva H. na razgovor?
- 
		prizor: što planira kralj uz pomoć R. i G.? kako se osjeća kralj? Zašto ga H. ne ubija
- 
		prizor: oko čega se spore H. i majka, tko prisluškuje i zašto, zašto ga H. ubije?
	                      IV: čin
	- 
		prizor: što kralj odlučuje (poveži s 3. prizorom III. Čina)
- 
		prizor: kako H. razgovara s R. i G. (s uvažavanjem, omalovažava ih…)
- 
		prizor: kako H. razgovara s kraljem?
- 
		koga sreću H., G. i R., što se događa s tom osobom?
- 
		prizor: prikaži Ofelijinu sudbinu: kako se ponaša, što joj se dogodilo, zašto? zašto se pojavljuje Laert, što želi, kako ga kralj smiruje?
- 
		prizor: Hamletovo pismo Horaciju – o čemu ga izvještava?
- 
		prizor: kraljeva spletka, kako brusi Laertovu mržnju? Kakvu vijest donosi kraljica?
	                        V.čin
	- 
		prizor: kako se Hamlet odnosi prema grobarima (s poštovanjem, s prijezirom…)? Čiji se sprovod održava, tko se sukobi? Tko ih smiri?
- 
		prizor: što se Hamletu trebalo dogoditi da je došao u Englesku i zašto? Kako je izbjegao i kako se vratio u Dansku? Što se dogodilo R-u i G-u? U što je sad H. siguran? O kakvoj okladi kraljevoj donosi vijest Osirc? (obratite pozornost na Osircovu nespretnost, odugovlačenje, pa valjda i strah: mnogo govori, a donosi jednostavnu poruku – L-ov izazov H-u); prati tijek dvoboja (ranjavanje, zamjena mačeva, ispijanje vina…); kako umire H., što poručuje? Tko dolazi na scenu nakon H-ove smrti, protumači to
	Kafka: Preobražaj (4. razred)
	Prvo poglavlje
	- 
		zbunjuju li Gregora zapažene promjene
- 
		što okuplja njegovu pozornost, zašto je zabrinut
- 
		što radi, kako se odnosi prema poslu i svom šefu
- 
		kako reagira obitelj, tko im e pridružuje
- 
		je li Gregor svjestan preobrazbe
- 
		zapazi koliko traje uvodna scena
- 
		pažljivo analiziraj trenutak suočenja  kako tko reagira (osobito – kako reagira Gregor)
	Drugo
	- 
		kako Gregor živi, gdje voli spavati i boraviti - zašto, što jede
- 
		kako se snašla obitelj (pazi na svakog posebno), je li se promijenio njihov život (dovedi u odnos nekad – sad)
- 
		kako mu sestra i majka nastoje pomoći
- 
		kako Gregor reagira na njihovu „pomoć“
- 
		pazi na sukob s ocem
	Treće
	- 
		Gregorovo bolovanje
- 
		uoči promjene u načinu života svakog od obitelji i kako se to manifestira u Gregorovu životu; tko se bavi njime
- 
		kako sve zarađuju za život
- 
		pazi na scenu sviranja,  posebno – što je s Gregorom
- 
		sestrina odluka
- 
		tko pronađe Gregorovo truplo, kako tko reagira
- 
		prokomentiraj završnu scenu