LEKTIRA
George Orwell, Životinjska farma
- Majorov san
- kako životinje doživljavaju čovjeka
- što je animalizam
- kako se i zašto promijenio g. Jones
- kakva se pravila uvode i pratiti kako se mijenjaju
- tko je glavni organizator novog života na farmi i kako oblikuje nove odnose
- jesu li sve životinje jednake
- jesu li sve životinje dobre (pozitivne kao karakteri)
- predstavi karaktere životinja (Boxer, Clover, Molly, Benjamim, Snowbal, Squerel, Napoleon)
- u kakvom su odnosu Napoleon i Snowbal
- kakav je vođa Napoleon
- u čemu su svinje najbolje
- tko je Moses, gdje/kad se pojavljuje
- kako životinje uče
- koja je uloga pasa
- tko se buni i zašto
- kako svinje smiruju pobune
- zašto se događa krvoproliće
- prati promjene svinja
- tko je kriv za sve loše što se događa na farmi / je li to zaista Snowbal
- zašto dolazi do sukoba sa susjedima
- ima li napretka na farmi
- kako završava Boxer
- kome je jasno što se zapravo događa
- je li životinjama bolje
- zašto svinje uspijevaju napraviti što žele
- što se događa s imenom farme (početno ime i promjene)
- ima li razlike između ljudi i životinja
Euripid, Elektra
-
tko je Seljak u uvodu i koja je uloga njegova monologa
-
odakle dolazi Orest i zašto
-
što se dogodilo Orestu i Elektri
-
tko prepoznaje Oresta, po čemu
-
karakteriziraj Elektru
-
tko planira ubojstvo
-
što Orest misli o ubojstvu majke
-
čemu pjeva zbor
-
kako je predstavljena Egistova smrt
-
kako reagira Elektra
-
obrazloži Elektrin stav o položaju žene i muškarca u onovremenom društvu
-
kako razmišljaju Orest i Elektra o ubojstvu majke
-
kakva je osoba Klitemnestra, kako objašnjava ubojstvo muža Agamemnona
-
komentiraj dijalog između Elektre i Klitemnestre
-
kako/gdje se događaju ubojstva
-
tko ubija Klitemnestru, kako se ona suočava sa smrću
-
kako bogovi procjenjuju ubojstvo
-
da li je svijet vraćen u stanje reda
-
Sofoklo, Antigona
-
usporedi karaktere Ismene i Antigone kako se iskazuju u ekspoziciji
-
gdje se pojavljuje Ismena
-
mijenja li Ismena svoja uvjerenja
-
kad se u radnju uključuje zbor
-
na čijoj je strani zbor, je li stalno na istoj
-
ima li Antigona mane
-
ima li Kreont mane
-
kako Kreont brani/opravdava svoju naredbu
-
tko izvještava o Antigoninom postupku i što time kani postići
-
u čemu je Antigonina snaga
-
u čemu je Kreontova snaga
-
može li se reći tko je u pravu
-
pomaže li zbor u procjeni i shvaćanju situacije
-
tko dovodi u sumnju Kreontovu odluku
-
kakav je Kreont vladar
-
zašto Kreont ne može popustiti i osloboditi Antigonu
-
na čijoj je strani zbor tijekom dijaloga između Kreonta i Hemona
-
što se događa s Hemonom
-
zašto Kreont ipak promijeni svoju odluku
-
koje su se sve tragedije dogodile Kreontu
-
tko je „pobijedio“ u sukobu između Antigone i Kreonta
Držić, Dundo Maroje (2. razred)
- uoči predgovore
- tko je Dugi Nos
- o čemu govori, kako dijeli ljude
- što najavljuje kao temu komedije
- gdje se radnja događa
- što je razlog dolaska dunda Maroja i Bokčila u Rim
- što zanima Bokčila
- što se događa u prvom susretu Maroja i Mara
- kako Maro živi u Rimu
- kakvu odluku donosi nakon susreta s ocem
- tko ga savjetuje
- kakva je Laurina ljubav, koga (što) ona zapravo voli
- kakav je drugi susret Maroja i Mara
- vjeruje li Maroje sinovoj priči
- koji je Marojev plan
- tko ga savjetuje
- do čega je Maroju stalo
- razmisli o Pometovim monolozima; o čemu razmišlja
- kakav je Bokčilo
- uoči razlike između Bokčila/Popive i Pometa
- tko je Pera
- Pomet otkriva Laurin identitet: tko je ona
- tko je profitirao raspletom
- poveži komediju s prologom Dugog Nosa: je li ostvario najavljeno
- s kojim likom iz komedije možeš dovesti u vezu Dugog Nosa
- ima li takva komedija još kolju svrhu osim nasmijavanja i zabavljanja publike
Gundulić, Dubravka
-
kakvo je stanje u Dubravi
-
tko/odakle dolazi u Dubravu i o čemu izvještava
-
što se priprema u Dubravi
-
tko se sve nada da će dobiti Dubravku
-
oko čega se spore satiri
-
kako shvaćaš njihovu prepirku
-
tko se nada da će biti odabran za najljepšu vilu
-
kakav je Miljenko, kako se ponaša, kako govori
-
da li itko sumnja u izbor Miljenka i Dubravke
-
kome je dodijeljena Dubravka
-
kako se o tome doznaje
-
tko je Grdan
-
kad se/kako se on pojavljuje u drami
-
što sprečava vjenčanje Dubravke i Grdana
-
kako se to može objasniti
-
što se događa kad u svetište dođu Miljenko i Dubravka
-
čime završava drama, tko sve sudjeluje u završnoj sceni
-
čemu govori završna scena, je li to priča o Miljenku i Dubravki
-
koji se stihovi ponavljaju, koja je funkcija ponavljanja
-
tko predvodi završnu pjesmu
-
što proslavlja završna pjesma
-
kojim je stihom pisana drama
Gundulić, Suze sina razmetnoga (2. razred)
(brojevi označuju broj stiha)
1. Sagrješenje
-
kome se junak obraća u invokaciji (Vječnog Oca vječna Riječ = Krist)
-
uoči sličnost s bislijskom pričim (od stiha 50): stanje lika (do 60); odnos nekad – sad (80 – 102); koga okrivljuje za svoj pad (110 – ženu)
-
opis žene (privid = ljepota: 140-155; istina = prijevara: 160-185; uoči sumacijsku strofu „Medena je…“ 186-192; uoči kontraste)
-
prikaz ljubavne pomame, igre zavođenja (200-222); nagrada ženi za uzvraćenu ljubav (240-252)
-
rezultat ljubavnog ludila (odvraćanje od Boga, raščovječenje: 290-297)
-
odnos prema rođacima i prijateljima (nepovjerenje: 325-335)
-
što je važno ženi (433-438)
2. Spoznanje
- slike stvaranja svijeta (tmina, Bog stvara svjetlo)
- pogubnost fizičke ljepote (30-102): spoznaja o laži ljepote (100-107; niz metafora u kontrastu: kosa – zmije, lice/zora – noć…)
- slike svijeta, spoznaja prolaznosti, promjenljivosti, propadljivosti: niz varijacija; 163-174; 246-252)
- smrt kao izvjesnost (277-282), važnost pripreme za smrt (sudbina dobrih: 282-293; sudbina zlih: 295-311)
3. Skrušenje
- slike iz Biblije, čuda (prijetvorba štapa u zmiju, Lotove žene u stup soli – mogućnost promjene svega, pa i obraćenja grešnika: 50-54)
- kajanje kao rezultat spoznaje i izricanja grešnosti (101-107)
- prolaznost, mogućnost iskupljenja (144-162)
- ljepota duše (187-197); pohvala Boga (199-210, 260-311: Bog čovjeku daruje slobodu, vatru, razum, za njega stvara ljepotu prirode – zvijezde, cvijeće, vrbe, ptice…); Božje milosrđe (385-396)
- sam se bodri na obraćenje i povratak (396); zamišljeno obraćanje Bogu i ocu (426-443); strah od neprihvaćanja (451-470), ponovna molba za traženje milosti (474 do kraja).
* Uoči: - karakteristike oblika: stih, strofa, rima
- oblik iskaza (ispovijest: tko se kome i za što ispovijeda)
- specifičnosti stila: mnogo varijacija na istu temu (prolaznost, milostivost i svemoć Boga, rugoba grijeha…); kontrasti (grijeh – svetost, tama – svjetlost, fizičko – duhovno, oholost – iskrenost…); obilje metafora;
petrarkistički elementi (opis lijepe žene, motiv kose…), ali
drugačiji odnos prema ljepoti/ženi (ljepota je obmana; gdje je istina?)
- kakva je kompozicija?, razvija li se „priča“ linearno ili kao meandriranje istih motiva?; grafički predoči kompoziciju
Ante Kovačić, U registraturi (3. razred)
- gdje i kad se događa uvodna scena
- tko su „junaci“ uvodnog poglavlja
- o čemu „razgovaraju“ „osobe“ uvodnog poglavlja
- tko počinje svoju životnu priču
- da li se stalno pripovijeda u prvom licu
- kako teče vrijeme u romanu
- kakvi su odnosi ljudi na selu
- po čemu je Ivica osobit
- što roditelji očekuju od njega i njegova školovanja
- kako se snalazi u gradu
- tko mu pomaže
- da li mu Mecena zaista nešto daruje
- kako se Žorž odnosi prema Meceni, a kako prema seljacima
- je li Žorž u čemu bolji od seljaka kojima dolazi u posjet
- zašto se pred njima pravi važan
- kakva je osoba Mecena, što radi dobro, što loše
- tko su Mecenini roditelji
- analiziraj odnos Mecene i Ivice
- zašto Mecena otjera Ivicu
- tko je Rudimir Bombardirović Šajkovski, koje mu je pravo ime
- zašto ga ljudi cijene
- cijeni li ga i Ivica
- tko je Laura, tko je odgaja
- kakva je Laura osoba, zašto je takva
- kako Mecena umire, što se događa poslije njegove smrti
- kako se Laura snalazi na selu
- kako je seljani prihvaćaju, što o tome misli Ivica
- koga upoznaje i s kim se druži Laura
- tko je Justa, kako ona umire i zašto
- koga Ivica zamjećuje na svom odlasku iz sela
- kako je opisana Ančica
- kako se Laura u novim okolnostima odnosi prema Ivici
- kako žive Miha i Laura
- tko je od njih poduzetniji i dinamičniji
- koga susreću na svojim putovanjima
- tko je Ferkonja
- čime se bave Ferkonja i Laura, što su oni
- što poduzima Ančica, što joj prijeti
- zašto Laura sprečava vjenčanje Ivice i Anice
- što se dogodilo s Laurom poslije „krvave svadbe“
- kako Ivica nastavlja život
- što ga je slomilo
Sumiraj zamjedbe:
- koje su Ivičine vrline, a koje slabosti
- je li se uspio osloboditi Laure
- je li Ivica uspio u životu
- je li imao uvjeta/sposobnosti za uspjeh
- kakvi su ljudi i odnosi u gradu
- kakvi su ljudi i odnosi na selu
- koji su likovi negativci
- koji su likovi idealizirani
- koji se likovi mijenjaju tijekom života/romana
- koji se likovi ne mijenjaju
Dostojevski, Zločin i kazna (3. razred)
(brojevi stranica su otprilični, odnose se na izdanje Svjetlost, Sarajevo, 1976.)
Prvi dio
-
obrati pozornost na opis prostora (vidi i kasnije, oko str.36) i lika (njegov izgled, interesi)
-
za što se priprema Raskoljnikov, zašto odlazi lihvarici
-
tko je Marmeladov, zašto pije; kako se spominje Sonja (tko je, čime se bavi i zašto, što se događa s njenom zaradom; što to govori o njoj; oko str. 27)
-
pismo Pulherije Raskoljnikove: što javlja Rodionu o njegovoj sestri Avdotji (Dunji), tko je Petar Petrovič Lužin, zašto se Dunja odlučuje udati za njega (42)
-
kako Raskoljnikov reagira na tu vijest, što shvaća (50)
-
tko je Dmitrij Prokofjič Razumihin, koje nove informacije se uvode o Raskoljnikovu (57; važne informacije navode se i kasnije, vidi str.208)
-
zašto i kako razgovor studenta i oficira u krčmi utječe na Raskoljnikova; u čemu je sličnost, u čemu razlika u njihovim idejama (69)
-
R-ova teorija o bolesti i zločinu (70)
-
tijek zločina, zapazi tko je još u zgradi; što R. uzima
-
stanje lika poslije zločina
Drugi dio
- daljnji razvoj stanja
-
tko je osumnjičen za zločin; da li to smiruje R-a
-
što se dogodi R-u prilikom prvog dolaska na policiju, kako to objašnjavaš (107)
-
što „ide u prilog“ optužbi Nikolaja za zločin (Razumihinova priča)
-
susret Raskoljnikova i Lužina (144)
-
smrt Marmeladova: kako umire, što radi R. (175)
-
susret s majkom i sestrom; što R. zabranjuje Dunji (189); kako Razumihin doživi žene
Treći dio
-
pojava Sonje (229): opis; R-ov doživljaj Sonje, Dunjin doživljaj (232)
-
razgovor Raskoljnikov – Porfirije Petrovič, rasprava o Raskoljnikovljevom eseju – osnovne ideje (oko 250)
Četvrti dio
-
Sonja – Raskoljnikov: teme razgovora (posebno shvaćanje religije i Boga), stavovi (oko 300)
-
R. i Porfirije Petrovič (njegova istražiteljska taktika, oko 326)
-
Nikolajevo priznanje ubojstva, reakcija R-a i Porfirija Petroviča
Peti dio
- razotkrivanje Lužinove prijevare (podmeće Sonji novac, okrivi je za krađu (osveta R-u zbog remećenja računa u vezi s Lužinovom prosidbom Dunje: razloge Lužinove sklonosti Dunji vidi na str. 296/297; njegove socijalne stavove na str. 147)
- R-ovo priznanje Sonji i objašnjenje razloga za ubojstvo (oko 390) , Sonjin savjet za iskupljenje (oko 400/401)
Šesti dio
-
Porfirij Petrović kod R-a, iznosi svoju verziju ubojstva (uoči kako R-u otkriva počinitelja, str. 435)
-
zašto P.P. ne uhiti R-a; što želi
-
zašto Svidrigajlov pomaže Dunji i majci (472; o Svidrigajlvu vidi informacije: Dunja je guvernanta njegove djece, on je osvaja, skandal izaziva S-ova žena Marfa Petrovna, smirivanje skandala S-ovim priznanjem da se ništa nije dogodilo, M.Petovna povezuje Dunju i Lužina – oko 40; smrt M. Petrovne, dolazak S-a u Petrograd, 214, špijunira, slijedi Dunju, planira svoj trenutak da je osvoji/ucijeni; sumnja da je ubio ženu, 272)
-
R-ovo preuzimanje krivnje, prihvaćanje Sonjina puta (498), priznanje (507)
Prilog
-
po čemu se vidi da R. prihvaća Sonjin put
-
objasni važnost Lazarova uskrsnuća, dijela iz Biblije koji R. najčešće čita i oblikuj poruku
Sumacijska obrada:
-
razmisli o sličnostima i razlikama između Sonje i Raskoljnikova
-
zamijeti veliku količinu esejističkog teksta
-
zamijeti ekstatične zanose likova
-
zamijeti važnost religioznih tema
-
čime se stvara napetost priče
-
u čemu je bogatstvo likova
Balzac, Čiča Goriot
(brojevi stranica odnose se na izdanje Omiljeni pisci, Bgd, 1963.)
-
uvodni opis eksterijera: četvrt, ulica, zgrada pansiona Vauquer (zamijeti postupnost: od daljeg bližem te opširnost)
-
prikaz gđe Vauquer
-
opis interijera(uoči recipročnost veličine/kvalitete stanova i njihova smještaja unutar zgrade: donji stanovi – gornji stanovi)
-
Vautrin (opis, tko je, što je, gdje stanuje)
-
Eugene de Rastignac (29; kasnije 45: porijeklo, dolazak u Pariz, razlog, promjene planova, čemu teži; 70)
-
tko je Bianchon (manje važan lik)
-
Vautrin (29/30)
-
Goriot (33: stanje prilikom dolaska u pansion; promjene statusa u pansionu – seobe: 41/42/43)
-
dame koje posjećuju Goriota, kako ih doživljavaju stanari (40/41)
-
kako se stanari odnose prema Goriotu
-
priča vikontese de Boseant o Goriotu (91/92)
-
savjeti gđe Boseant Eugeneu, njeno viđenje pariškog društva (94-97)
-
kako Eugene dolazi do novca
-
Vautrinovi savjeti Eugeneu (98)
-
Goriotova prošlost: sumacija Eugeneovih istraživanja (103-106)
-
Vautrinovi savjeti Eugeneu (117-130)
-
E. se zaljubljuje, u koga, kako provodi vrijeme
-
odnos Eugene – Goriot(145)
-
kakve probleme imaju Goriotove kćeri
-
kako Eugene dolazi do novca (174)
-
tko je zapravo Vautin (178-180)
-
kamo seli Goriot i zašto (188)
-
što se događa s Vautrinom (213/214)
-
međusobni odnos Goriotovih kćeri (240)
-
Goriotov kraj (275; 281; 288), sprovod (294)
-
uoči Eugeneov izazov Parizu: što najavljuje
Sumiraj:
-
kako je prikazano društvo; kakav je međusobni odnos ljudi
-
koje su vršne vrijednosti društva
-
na čemu se temelji uspjeh
-
kako se razvija i mijenja karakter E. de Rastignaca i zašto
-
mijenja li se Goriot
-
Camus, Stranac (4. razred)
-
kojim događajem započinje priča
-
gdje živi Mersault, kako prihvaća vijest o događaju
-
što on želi
-
što ga muči prilikom sprovoda
-
ima li on svoju volju i provodi li je
-
voli li Mariju, kako objašnjava svoj odnos prema njoj
-
zašto odlazi s Raymondom, je li mu on prijatelj, što misli o prijateljstvu
-
zašto ubija i kako
-
kako prihvaća zatvor
-
o čemu razmišlja
-
mijenja li se što u njegovu životu, žali li za nečim
-
prokomentiraj susret sa svećenikom: razumiju li se, kako Mersault reagira, zašto
-
kako se Mersault brani prilikom suđenja
-
kako Mersaulta doživljava Salmano, koju on važnu poruku izriče
-
odredi svoj stav prema Mersaultu: razumiješ li ga, braniš ga, osuđuješ ga
-
ima li za Mersaulta razlika između slobode i zatvora
-
što je tu „krivo“ postavljeno
Krleža, Povratak Filipa Latinovicza (4. razred)
-
kamo se Filip vratio, koliko ga nije bilo, zašto je otišao
-
otkud se vraća
-
u kakvu je stanju, zašto se vraća
-
tko ga vodi u Kostanjevec
-
što Filipa naročito muči, o čemu stalno razmišlja
-
kakvo je kostanjevečko društvo
-
može li ga Filip prihvatiti, što mu nedostaje
-
koje kvalitete otkriva u Bobočki
-
koji je problem u odnosu Filipa i majke
-
tko je Ballocsanszky, što mu se dogodilo, zašto
-
tko j Kyriales, odakle dolazi, kakvi su njegovi interesi
-
što povezuje Filipa i Kyrialesa, jesu li oni prijatelji
-
koja je njihova glavna tema
-
u čemu se slažu
-
u čemu se ne slažu
-
je li Kyriales jaka osoba, dokumentiraj postupcima i razmišljanjem
-
je li Filip jaka osoba
-
uoči unutarnje sličnosti između Filipa i Kyrialesa
-
što je za Filipa umjetnost
-
što je za Kyrialesa umjetnost
-
zašto Filip ne može slikati
-
kako umire Kyriales
-
kako teče vrijeme u romanu
-
nalazi li Filip odgovore
-
je li Filip negativna ili pozitivna osoba
-
možeš li povezati Filipovo promišljanje umjetnosti s konkretnim djelima
-
kako slika majku
-
što je riješeno raspletom, tko nestaje iz priče i kako se time definira Filipov položaj
-
možeš li uočiti tko sve pripovijeda priču; je li iznošenje zbivanja objektivno
-
što određuje postupke likova (zašto Kyriales luta, Ballocsanszky ubija, Bobočka voli nastrano i neobično)
-
zašto je Filipu tako važno doznati porijeklo
-
što po tvom mišljenju određuje čovjeka
-
F. promišlja seosku/ladanjsku i gradsku sredinu; uspostavi odnos među njima
-
Nudi li Krleža rješenje kako normalno i moralno opstati u modernoj civilizaciji
Krleža, Gospoda Glembajevi (4. razred)
I.čin
-
što muči Leona, kako sam sebe doživljava
-
kako je opisan u didaskaliji
-
tko je sestra Angelika, koje je njeno pravo ime, zašto postaje časna sestra
-
kako se Leone obraća A-i, kako je naziva
-
koje njene karakteristike osobito cijeni
-
kakve mu ona savjete daje
-
analiziraj didaskaliju koja najavljuje Ignjata Glembaja: kakva je on osoba
-
zašto se Leone vratio, što se događa u kući Glembajevih
-
tko se okupio, kakva je veza među tim ljudima
-
kakva su Glembajevi obitelj (prošlost)
-
što je temelj njihova uspjeha
-
kad se i kako najavljuje Šarlota
-
koji je problem okupira
-
tko rješava taj problem
-
tko je Puba i kakav fizički nedostatak ima
-
što je Leone otkrio u vezi sa Šarlotom
II.čin
-
kad se i gdje događa dijalog/sukob Leonea i Ignjata
-
koji je povod njihovu sukobu
-
razumiju li se njih dvojica
-
kako se ponaša Ignjat, je li u skladu s pojavom iz 1. čina
-
zašto je Ignjat volio starijeg sina
-
što se dogodilo s Ivanom i Alice, zašto
-
kako Ignjat misli o Šarloti, a kako Leone
-
cijeni li Ignjat Leona; po čemu to zaključuješ
-
kako/što Leone misli o majci, a što o Šarloti
-
tlo je Oliver, koji je problem s njim
-
kako/što Ignjat misli o Šarloti
-
prihvaća li I. istinu
-
što ga konačno slama
-
zamijeti podudarnost/simbolizaciju čovjekova stanja i stanja prirode
III.čin
-
kako se ponaša Angelika; je li zbunjena, uznemirena; zašto
-
što je Leone shvatio u raspravi/sukobu s ocem
-
je li zadovoljan spoznajom
-
kako se ponaša Šarlota
-
što otkriva o sebi, zašto je „iskrena“ (je li iskrena)
-
vjeruješ li Šarloti; zašto da/ne
-
u kojem se trenutku mijenja; što sad otkriva o sebi
-
kojoj Šarloti vjeruješ
-
kako Leone doživljava Angeliku, u čemu su suprotni
-
kako Leone „rješava“ konflikt; ocijeni njegov čin
Krleža, Baraka Pet Be
-
tko je Maksimilijan Axelrode
-
koje ambicije ima, zašto ih nije uspio ostvariti (po svom uvjerenju)
-
kakav posao dobiva; očekuješ li da će tako ostvariti željeno
-
zamijeti kako Krleža naziva njegovu bolnicu i objasni njegov stav
-
kako su prikazani pacijenti
-
tko nov dolazi, u kakvom stanju
-
kakav je bolnički tretman, što o tome misliš
-
kakva atmosfera vlada u bolnici
-
tko su pacijenti, jesu li međusobno solidarni
-
zanima li koga rat i događanje na bojištu; što iz toga zaključuješ
-
zašto se bolničko osoblje povlači; kako komentiraš ostavljanje pacijenata
-
što se događa noću
-
kako se osjeća Vidović
-
što radi bolničko osoblje drugog dana, a što bi trebalo
-
objasni Vidovićev protest i rezultat protesta
-
usporedi Vidovića i Axelrodea
-
obrati pozornost na Krležinu rečenicu
-
uoči ironiju (npr. bolnica kao cirkus, pacijenti kao cuvaks…)
-
oblikuj poruku
Shakespeare: Hamlet (2. razred)
I.čin
-
prizor: gdje se radnja događa, koje se osobe pojavljuju u slici; obrati pozornost na Horacija (pripovijeda život kralja H.); što odlučuju u vezi s događajem tijekom stražarenja?
-
prizor: pojava kralja Klaudija (tko je on, kad i kako postaje kralj?) – što se događa na dvoru; u kakvom su odnosu Hamlet i Klaudije, kako se obraćaju jedan drugom; što muči Hamleta, u čemu se razlikuje od drugih?;
-
susret Horacija i Hamleta: gdje bi Horacije trebao biti, zašto je na dvoru); kako Hamlet reagira na vijest o pojavi duha, što odlučuje napraviti?
-
prizor: tko su Laert, Ofelija i Polonije?
-
prizor: gdje se događa i što (veži uz 1. prizor)?
-
prizor: što duh raži od Hamleta, što Hamlet doznaje od duha, je li iznenađen; na kraju H. otkriva svoj plan – uoči kako će se ponašati;
II.čin
-
prizor: kakav zadatak daje Polonije Reynaldu u vezi s Laertom? Kakav je odnos između Ofelije i Hamleta, što o tome misli Polonije, podržava li njihovu ljubav, zašto?
-
prizor: koji je zadatak Rosencrantza i Guildensterna i tko im ga zadaje, odakle dolaze, u kakvoj su vezi s Hamletom? Voltimand govori o pregovorima s norveškim kraljem Fortinbrasom – o čemu su preovarali? Kralj – kraljica – Polonije: što ih muči, kako to odlučuju riješiti; kako se H. odnosi prema Rosencrantzu i Guildensternu, je li to mudro ili ludo? Kako Hamlet dočekuje glumce?
III. čin
-
prizor: kako kralj i Polonije nastoje doznati istinu o H-ovu stanju? Kako se Ofelija snalazi u toj situaciji, kako se ponaša H? Otkrivaju li kralj i P. istinu?
-
dramska predstava na dvoru što njome H. želi postići, što se dogovara s glumcima; kakvu dramu glumci izvode, tko ju je pripremio i zašto? Kako reagira kralj, tko poziva H. na razgovor?
-
prizor: što planira kralj uz pomoć R. i G.? kako se osjeća kralj? Zašto ga H. ne ubija
-
prizor: oko čega se spore H. i majka, tko prisluškuje i zašto, zašto ga H. ubije?
IV: čin
-
prizor: što kralj odlučuje (poveži s 3. prizorom III. Čina)
-
prizor: kako H. razgovara s R. i G. (s uvažavanjem, omalovažava ih…)
-
prizor: kako H. razgovara s kraljem?
-
koga sreću H., G. i R., što se događa s tom osobom?
-
prizor: prikaži Ofelijinu sudbinu: kako se ponaša, što joj se dogodilo, zašto? zašto se pojavljuje Laert, što želi, kako ga kralj smiruje?
-
prizor: Hamletovo pismo Horaciju – o čemu ga izvještava?
-
prizor: kraljeva spletka, kako brusi Laertovu mržnju? Kakvu vijest donosi kraljica?
V.čin
-
prizor: kako se Hamlet odnosi prema grobarima (s poštovanjem, s prijezirom…)? Čiji se sprovod održava, tko se sukobi? Tko ih smiri?
-
prizor: što se Hamletu trebalo dogoditi da je došao u Englesku i zašto? Kako je izbjegao i kako se vratio u Dansku? Što se dogodilo R-u i G-u? U što je sad H. siguran? O kakvoj okladi kraljevoj donosi vijest Osirc? (obratite pozornost na Osircovu nespretnost, odugovlačenje, pa valjda i strah: mnogo govori, a donosi jednostavnu poruku – L-ov izazov H-u); prati tijek dvoboja (ranjavanje, zamjena mačeva, ispijanje vina…); kako umire H., što poručuje? Tko dolazi na scenu nakon H-ove smrti, protumači to
Kafka: Preobražaj (4. razred)
Prvo poglavlje
-
zbunjuju li Gregora zapažene promjene
-
što okuplja njegovu pozornost, zašto je zabrinut
-
što radi, kako se odnosi prema poslu i svom šefu
-
kako reagira obitelj, tko im e pridružuje
-
je li Gregor svjestan preobrazbe
-
zapazi koliko traje uvodna scena
-
pažljivo analiziraj trenutak suočenja kako tko reagira (osobito – kako reagira Gregor)
Drugo
-
kako Gregor živi, gdje voli spavati i boraviti - zašto, što jede
-
kako se snašla obitelj (pazi na svakog posebno), je li se promijenio njihov život (dovedi u odnos nekad – sad)
-
kako mu sestra i majka nastoje pomoći
-
kako Gregor reagira na njihovu „pomoć“
-
pazi na sukob s ocem
Treće
-
Gregorovo bolovanje
-
uoči promjene u načinu života svakog od obitelji i kako se to manifestira u Gregorovu životu; tko se bavi njime
-
kako sve zarađuju za život
-
pazi na scenu sviranja, posebno – što je s Gregorom
-
sestrina odluka
-
tko pronađe Gregorovo truplo, kako tko reagira
-
prokomentiraj završnu scenu